Både optimisten och pessimisten har rätt, men vem har roligast…


Är lite less på att så många är så negativa.. och jag vet, vi alla är eller har varit där eller kommer dit.
Glädje smittas, likaså negativitet.. En glad människa orkar inte vara glad bland flera surpuppor... vilket jag har lyckats komma till nu och istället så äre jag som blir kallad surpuppa.. inte kul o höra!.
Däremot önskar jag att det hade varit lättare att skita i andras åsikter och verkligen göra som jag vill.

Så stärker du din självkänsla 1. Säg JAG istället för MAN
När du pratar om dig själv och vad du känner. Det innebär att du tar eget ansvar för vad du säger och står för.

2. Jämför dig inte med andra utan bara med dig själv.
Du ska själv bestämma när du duger. Du kan aldrig bli tillfreds av att duga åt någon annan.

3. Sätt gränser och våga säga NEJ
Du blir på så sätt även mer respekterad av andra, vilket i sin tur stärker självkänslan.

4. Våga älska dig själv
Låter det för mycket, så börja åtminstone med att tycka om dig själv. Du är unik, speciell och helt otrolig. Din relation till dig själv är den viktigaste relationen i ditt liv.

5. Använd dina möjligheter
Ofta pratar vi om det vi inte klarar av. Våga istället titta på det du är bra på.

6. Ge och ta emot beröm
Alla komplimanger gör gott, om de är ärligt menade utifrån hjärtat.

7. Prata positivt med dig själv
Hur många negativa budskap far genom ditt huvud varje dag? Det är egentligen inte konstigt om självkänslan är låg. Beröm istället dig själv när du gjort något bra

Den enda du kan förändra är dig själv, så sätt igång – gör det bästa av ditt liv och njut av det!

Kommentarer
Postat av: Cindy

HELL YEAH!

2010-01-04 @ 14:01:49
URL: http://childlikewildlife.blogg.se/
Postat av: magnus

nyttig info i texten där asså! Vart hittade du den Åsa? (:

//magnus

2010-01-07 @ 10:04:53
URL: http://www.youtube.com/user/lem0naid

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0