Höjden av Lathet!

En dag i Åsas lilla liv förgylls ofta av stunder som är lätt värda att skratta åt!
Jamena, enda gångerna man verkligen har tråkigt med (eller åt) mej så är jag ju trött eller förjävla bakis...
Jag kommer aldrig glömma den dagen då vi hade vart o köpt pizza o vi skulle smidigt klättra över Gullemos balkong,
där de andra klättrar relativt smidigt medans korta jag kommer sist o råkar sparka undan stolen vi stod på o jag fastna
hängandes över balkongräcket o splattrade som en strandad säl... självklart skrattade jag så att jag inte kunde göra nått annat o det slutade faktiskt med att jag skar upp foten lite fult så det började blöda lite också!

Men det var ju en annan dag för länge sedan, idag däremot vad har jag gjort då?
Jo jag åkte till jobbet pigg som jag faktiskt var! o väl där så ja det hände väl som inget speciellt där.. Jag slutade jobbet och gick hem...trodde jag... Tar spårvagnen ned till brunnsparken o skall byta.. får vänta ett par minuter på vagnen o efter en cigg så ser jag att 11an är på ingång!

*JAAA* tänkte jag o tänkte före mig själv så fort ran har åkt iväg så kommer 11an o jag fortsatte glo ned i backen eftersom det regnade en del... vagnen kom o jag hoppa på! Helt plötsligt ser jag ullevi utanför fönstret o jag tittar upp o ser att jag sitter på 1an!!!
wtf tänkte jag men jaja, jag hoppa av vid redbergsplatsen o fick vänta 12 minuter till.. han ta en röka till o  gå in på pressbyrån o tjöta lite snabbt med kassaduden som fick mig att köpa en nitlott.. hmpf..

så kommer jag hem sätter igång ugen o här kommer höjden av latheten!
iförrgår grillade jag en flintastek o frågade erika om det går bra att grilla rakt på gallret..
hon sa att det kommer rinna...

men eftersom jag redan hade stoppat in köttet innan jag frågade så lät jag det vara o visst rann det!
men ja det smakade gott o jag sket i vilket efteråt.. så kom det idag, jag vill grilla lite till i ugnen o det gick ju bra
jag satte på ugnen o när det kommit upp till 200grader så booooolmar det ut rök. host host "svider i ögena"
ja vad tänkte jag då?
*jo jag borde kanske städa ugnen... men nu är den för varm, lika bra o fortsätta grilla då*

¨men men nu ska jag kika så att det inte är brännt också ;)

Hay n Hey!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0