En fredagkväll i Göteborg

jaha, då var det helg igen och jag lyckades få pengar över. när jag fick veta det så började ju det direkt att rycka i ölhävararmen. o precis i rättan tid fick sms från rockbaren om gratis tacobuffé.. mmm taco *homerdreggel* tänkte jag.
av ens luimp drog jag iväg ett sms till malin som i vanliga fall inte brukar kunna vara så random pga barn svara direkt med glädje! vi bestämde oss för en myskväll med gratis tacos o nån bira.. blev änna lite annat än så:)



19.00
vi anländer till Rockbaren, vakten kontrollerade mitt leg och sa att.. "nämen du lyckades också" jag tar det som en komplimang, tänk vad ung jag kommer se ut när jag är gammal;)
stöter på Malin direkt o börjar snacka förhållande.. ja jävlar det där med tvåsamhet har en tendens att innebär problem.
Efter en stund går vi upp till övervåningen o tar oss en tallrik tacos.
Jag då som är en fattigman lever gott på gratismat ville ju såklart ta en portion till o där står en man o "doppar i grytan"
Jag säger skämtsamt "hey ta en tallrik du"... det gick vist han igång på så jag smet iväg lika snabbt därifrån.

Strax efter det kommer två typer som Malin kände... yay.. trevliga människor, en Kg o en.....eeeehnamn?...
ja iaf så var det väldigt trevligt o jag var tvungen att köpa en bira till, ställer mig i kö vid baren där det står en mupp i skinheadtröjja o skallen lika så. han tittar på mej o frågar vad jag ska ha.. eeh en öl?... o han påstod att han skulle betala den.. artig som jag är, eftersom jag inte vill ha nått med han o göra säger att jag kan betala själv.. men ikke.. andra biran blev gratis o inte behövde jag säga nåt mer.. jag bara gick tillbaka till mitt bord o såg glad ut...
Ja så började kvällen o sen blev man ragglig o allmänt ja.... det skiter vi i nu

02.00
Vid två tiden blev jag faktiskt väldigt trött, alla heta killar hade dratt nån annanstanns!?
så jag tjatar med Malin att vi ska kila trotts jag får mitt typ femte ragg efter mig som strongt vill ege mej massage..
inte ofta jag går ifrån en massage men ja vad gör man.. o vettefan altså, han påstod att han sett mej många gånger förut på rockbaren.. ja det kan ju stämma men för typ 3 månader sen?`o jag har aldrig sett männskan!?!?!
I allafall kommer vi iväg, går o köper en hamburgare me pommes på hedengrillen o malin hinner med sin buss exakt på minuten.. o jag själv fick traska en bit från heden ner till Brunnsparken

Göteborg By night

Ja, Göteborg är en väldigt fin stad....Fast väldigt jävla sketen med.. .. när jag gick där med min hamburgare i handen så jag hur vattnen i ån rann sakta med sina små små vågor som rörde sig i vattnet. det gav en djup känsla av lugn.
När jag gick där sakta med smärtan i fötterna av mina nya skor hörde jag samtidigt taxibilarna och de olika danshakens dunkande musik. en kille skrek till sin polare att de var tvungna att skynda sig till vagnen,, o en annan dude sprang allt vad han orkade.. för att slippa se detta tittade jag på det lugnt guppande vattnet igen.

Vid kungsportsplatsen luktade det gott av grillad korv och fioltanten har otroligt nog flyttat ställe. Ikväll var hon vid kopparmärra istället för kompassen. Hon kommer knappast ihåg när jag och ett gäng drog igång folkdans 03.00 en natt till hennes musik. Men hon spelade en av mina favorit folkmusiklåtar så jag var tvungen att gräva fram några kronor till henne och jag fick mig ett belåtet tack tillbaka och jag kände mig snäll även om hon säkerligen har mer pengar än vad jag har.

Gamleport var lugnt men  man hörde dansmusikens bas dunkandes genom väggarna och jag gick vidare mot kompassen och lyckades fastna med hela skon i det enda lilla gallret som finns på hela gatan..... lyckat...
tre killar komenterar mej och jag spelar med....flummig som jag är går ju inte det att motstå.. det visade sig att de var från sthlm och hade åkt ned för  "turistmässan"....ehrm aldrig hört talas om!?!?

De fördrev min tid tills vagnen kom o vi sa hej då... på vagnen däckade jag tydligen och av en ren slump kommer en kille som jag var för trött för att ens se ansiktet på o väckte mej vi Kortedala torg...
Han undrade vart jag skulle!.
Kände han på sig att jag borde gå av där? Kände han igen mig? why sån randomslump med fullträff? han bara gick vidare efter det, o jag såg han inte ens gå av?!! Jag hade velat tacka honom men jag var för trött för att ens förstå vad som hände... det kändes nästan som en dröm!

Mitt bland skiten så finns det faktiskt något vackert här nere.. men något jag undrat hela kvällen:
Varför är folk så deprimerade för?
Livet har bra saker att erbjuda
Det gäller bara att se och ta för sig av det goda


*******************************************************************************************************

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0