Thunder



Fan vad det åskade idag.. okej jag brukar tycka det är mysigt med åska, men man har ju vart med om lite smällar o när man har sett vad som hänt här på gårn sen det senaste nedslaget så ser man verkligen vilka krafter blixten har! det är läskigt men wow så ballt.. att det kan ske liksom.. jag har ju alltid vart intresserad av naturens egna fenomen men det var länge sen jag blev så begaistrad som idag =)

vi sitter o käkar lite tacos, jag kom på den fina idén att faktiskt bjuda in mormor o rune o det urartade sig väldigt bra faktiskt:)
jag hade velat sitta ute i trädgårn men det började mörkna när vi började v ara klara med maten, så jag går ut ställer mig o känner att jo fan visst kan vi va ute, vänder mej om ser en svart himmel mot årehållet.. ångrade mej där o dukade inne istället..
medans vi äter hör vi första mullret o vi tittar ut o ser att det inte bara är mörkt mot åre längre.. det är klarblått ovanför oss men runt åt alla håll e det kolsvart o vi räknade ut att det var tre åskbyar runt omkring oss o det kom bara närmre o närmre..
när vi väl var inne i Epicentrat så var det inte tyst en sekund ens.. det blixtra o mullra hela tiden! å jag var livrädd så jag höll på att skita ned mej men jag kan ju inte håla mej, jag drog på mej stövlar o kom me den smarta idén "nu är jag jordad" ;)
haha.. sprang ut me min kamera o började fota lite å var totalbegaistrad.. adrenalinet höjdes men ändå ville jag inte gå!.. (så som jag alltid gör, livrädd men man e ju så nyfiken)

sen dog kameran så jag sprang in o e fortfarande helfaschinerad.. pappa plockar fram en gammal batteriradio o drar på lågfrekvenssignaler så vi lyssnar på varje nedslag... ballt som fan! men jävlar undra hur mkt som har tatt stryk av dessa nedslag..

Ballt vare iaf! höll på i typ 2 timmar



Kommentarer
Postat av: Anonym

Nemen heej :D

allt bra ?

Usch ja hatar åska :(

2009-07-16 @ 23:29:19
Postat av: Manilla

Ops glömde fylla i haha men de va från miig haha:D

Kraam

2009-07-16 @ 23:30:16
URL: http://maanilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0