I´m a Drifter

Jag tror jag hittat en förklaring på mig själv, lite creepy.. men jag tror det är sant.. min största dröm har alltid vart att bo i en husvagn eller husbåt o resa runt mer än vad jag gör nu, bo ett år på ett ställe hitta jobb o flytta vidare när man tröttnat.... Jag kan aldrig sitta still, och har aldrig gjort det, jag e ju uppväxt på tåget liksom. o jag tröttnar lätt o de e sant jag stationerar mej bara när jag har en anlednig.
Å de var ju bland de tråkigaste o mest stillasittande jag gjort ;) undrar vad som får  mej att fastna nästa gång,
Kan en köpt lägenhet få mej att stanna? näe.. jag reser ju som en tok ändå! livet är för kort för att bara sitta och stirra på samma gamla vägg dag ut o dag in! Erfarenheter finns överallt där du minst anar det..
Alla har något att lära någon annan.
Det är nog det som är så kul med livet :)
***

A person, with no real place to call their home. They wander from place to place, sometimes looking for something. Sometimes becuase its the only way to get away from everything that made them become drifters in the first place. We all have our reasons for it.

Drifters move from place to place...once their problems catch up to them, or they've had what fun they can get out of the place they are at, they move on again. They are but simple wanderers, for whatever reasons they have to be one.

Some consider them bottem feeders, just wasting everything from everyone else. Hobo's are often considered drifters. They may be homeless, but hobo's can't get around, or rely on themselves, thus they go to homeless shelters. A drifter may not have a home, but they are self reliant. They live alone, and have to rely only on themselves.

Only when they find a reason to stay somewhere, will they no longer be a drifter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0