Nu är det dags att få ur mig allt...Och det förklarar ju det hela



The Question from a broken heart

Ja ikväll blev det att jag började grubbla lite, som jag iofs gör väldigt ofta men ändå, detta får väl bli mitt första blogginlägg som jag för övrigt funderat på länge dock inte orkat med, men ibland måste man ju kanske följa strömmen också eller?
men nu är det ju så här då att även om han till största del är helt glömd så har det alltid funnits en undran.. Varför??
idag fick jag veta av rykten som iofs inte behöver vara sanna, han var otrogen samma dag som han gjorde slut.. för mig är det faktiskt inte en tvekan att tro på detta då jag råkade få tag i hans tfån o såg ett par sms av en ny kontakt som hette "nånting jobb", tyckte aldrig att det hela stämde så letade dock upp numret (dumt av mej egentligen, men vad gör man?, jag är ju tjej:P) och fick se detta namn "n..... p...." ett tag trodde jag iofs att de kanske var ett uråldrigt par som delade på tfånen men när de sedan blev vänner på facebook så insåg jag att detta var ju faktiskt en gammal classmate... som förövrigt det nu är omtalat om att han knulla på dass...

Visst jag hatar otrohet och har alltid sagt att man borde göra slut om man ens funderar på att vara otrogen, Men nu hann han vara det innan han gjorde slut vilket jag blir lite pissed över, men det värsta av allt är att han blånekade när jag faktiskt trodde att det var så det låg till.
Det värsta med detta är att jag ångrar att jag inte stod upp den där första veckan och bara nita till ungen... han som så många gånger bad mej att lita på honom, han fick veta från allra första början att jag aldrig kunnat lita på någon..  och nu lär det nog vara ännu svårare att göra detta.. men när jag nu fick veta detta så känner jag ändå bara att här kom mitt efterlängtade svar som jag undrat över så länge!

...Varför är folk så rädda för att berätta sanningen?, det är ändå det ända rätta och så det faktiskt ligger till. sanningen kommer dessutom nästan alltid fram på ett eller annat vis. att folk aldrig lär sig? jag undrar liksom, sårar sanningen så mycket? och är det inte alltid värre att få höra den av någon annan? Jag förstår inte att det skall vara så svårt...
Won derings
Visst hade vi det väldigt bra till en början och även sen från och till, men sen levde jag nog i en bubbla som jag aldrig förr levt i. Efter mycket grubbleri och betänke tid så undrar jag varför jag ald rig tog mod till mig och tog steget till att göra slut, jag var riktigt nära på hans student men hur elak är man inte då? och han var rätt bra den dagen tillslut;) så jag ångrade mej...igen... att folk faktiskt såg det utifrån utan att jag märkte något, egentligen gjorde jag iofs det också men jag tvingade bort tankarna.. han var nog aldrig bra för mig.. att jag aldrig förstod, mina psykolog samtal handlade endast om hans beteende och jag blev alltid sur för att han nästan jämt var tråkig och hellre ville spela tv-spel. och mina vänner förstod inte hur jag stod ut med ilskan jag ibland kunde känna.

Jag kan inte förstå mej själv som faktiskt lät mej själv stå där i köket, leva som betjänten på fester och "hämta en öl".. Jag får ju faktiskt skylla på mig själv och som min jobbarkompis sa "jag har aldrig förstått mej på tjejjer som bor kvar hos killar som te.x slår en" okej nu slog han aldrig mej men det är nog faktiskt lite utav samma sits.

Jag fick engång höra att eftersom jag levt med att plåga mej själv på olika vis och jag inte har varit van med lycka tidigare i livet så dras jag till det som inte är bra för mig, jag har alltid v etat vad som är bra för mig själv men det tar emot att göra det.. varför undrade jag? för att du känner dig säker i det dåliga, det är en tillvaro du är van med... låter rätt sjukt faktis kt men det värsta e att jag tror det stämmer.

At last, My summary of it all
När jag satt där Längst ned i botten av livet så för första gången i mitt liv fick jag tanken! *Antingen så kan jag fortsätta att leva här nere eller så tar jag mej ett jävla kliv och se det vackra med livet* som faktiskt är det som hållt mej vid liv tidigare
Jag valde det sistnämda, jag åkte hem och hade The time of my life! och vill verkligen aldrig hamna där nere igen!
Jag skall också försöka att inte vara så blåögd och tillåta mej att leva som en betjänt med fotboja utan att se det igen!
Även om jag på ett sätt ångrar de ungefär 2.5 sista åren så tack vare dessa år har jag träffat på ett par underbara människor som jag inte ångrar att jag träffat och lärt känna!..

Jag vill aldrig igen glömma
hur vacker hösten faktiskt är när löven skiftar färg från gult till rött, Hur mysig snön är när den puderlikt faller ner på marken, Hur goda kakor är, hur vackert ett leende är, sommarens härliga gräs, det knastrande ljudet man hör när man går i snön en minusgradig dag, Solen som speglar sig i ett stilla blankt vatten och främst av allt hur roligt man kan ha bara man själv vill!


Kommentarer
Postat av: Ylva

KRAM

2008-11-11 @ 20:03:25
URL: http://jamtstors.blog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0