Det händer inte mig...

Så brukar jag och många andra tänka. men se så händer det! Min mardröm blev sann!
Jag har för första gången på 22 år glömt att släcka ett stearin, jag hade även besök och de tänkte inte på det heller.
vi bara vandrade ut i godan ro efter att ha haft en underbart nysig tacokväll med glögg och andra godsaker som avslut, jag tittade till spisen en sista gång innan jag låste men hade inte en tanke på ljuset.
När jag kom hem efter en både bra och dålig kväll på vasastan och sticky så möttes jag av ett välvande rökmoln!
Det luktade och jag kunde knappt koppla vad som hade hänt förrän jag kom in i köket och ser att mitt köksbord är svart, duken är trasig och taket är svart.
jag som redan hade mer eller mindre brytit ihop bröt ihop totalt. så får jag se mina ögonstenar är helt gråa, väldigt glada av att se mej och jag fick sån ångest.. tänk vad som kunnat hända!

Jag började städa upp inne på dass men insåg att jag kanske låter för mycket så bestämde mig för att försöka sova men det gick ju inte alls. försökte vädra lägenheten samtidigt så det var ju svinkallt! och täckena luktade päckel. det gick verkligen inte så jag gick upp och började städa köket. gav upp efter halva fortsatte på dass och de andra rummen så nu är de iaf beboliga. köket är kvar och det ser inte alls roligt ut, såpass så att jag inte vet hur jag ska göra!
Nu sitter jag här och funderar på om jag skall ta och slumra lite och ta köket imorgon eller om jag ska bita ihop o fortsätta utan sömn? och så sitter jag och hoppas att det inte kommer kosta så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0